top of page

השפעת הקורונה על משאבי אנוש

ג'ון ברסין, הוא אנליסט ידוע בעולם, מחנך ומוביל מחשבה בכל ההיבטים של משאבי אנוש, מנהיגות וטכנולוגיית משאבי אנוש.

באחד המאמרים שלו הוא התייחס למגפת הקורונה וההשפעות שלה על משאבי אנוש.

הוא מנה 5 שיעורים חשובים שלמדנו כתוצאה מהתקופה המאתגרת שחווינו כאנשי משאבי אנוש ושלפי דעתו עלינו להמשיך לאמץ אותם גם בשנת 2021:


1. ענווה - לזכור שענווה היא חוזק עסקי גם בתקופות טובות. החברות הטובות ביותר מצאו ש"לימוד תוך כדי" הייתה האסטרטגיה הטובה מכולן. כמו כן הן התמקדו ב"השקעות צנועות", שהתמקדו בחדשנות, יצירתיות ומיקוד אנושי, מתן אפשרות להישאר בבית, להגדיל את הגמישות, להגדיל את השכר, לשפר את ההטבות, דאגה למקום עבודה בטוח, פרודוקטיביות וכלי הקשבה. ההבנה העמוקה שאנחנו פשוט צריכים להקשיב למה שאנשים צריכים, בלי קשר למה שהם אומרים.


2. הקשבה - לזכור להמשיך ולהקשיב. האזנה לעובדים, הייתה ללא ספק ההתנהגות העסקית החשובה ביותר. כי העובדים הם הנכס מס' 1 של החברה, הם חיים את המותג שלך כל יום. הם החליטו לפתח את הקריירה שלהם, לבוא להצטרף אליך. לכן חשוב לתת משוב, לשמוע על הרעיונות והדאגות שלהם.

פתאום היינו צריכים להתמודד עם השאלות של העובד: האם זה בטוח ללכת לעבודה ואם כן באיזה אמצעי תחבורה עלי להשתמש? כיצד אוכל לדאוג לעובד לשולחן עבודה או סביבת עבודה מתאימה? אם אני עדיין עובד בבית, האם יש לי את המרחב, הכלים ורוחב הפס לעבוד טוב? מה אם אני מתעייף או עייף או פשוט נלחץ מכל החדשות הרעות מדי יום? והאם המנהל שלי יבדוק איתי ויעזור לי להצליח כשכולם מסביבי מודאגים, מעט עמוסים מדי ומנסים לשפר את הדברים?

חווית העובד הייתה שייכת רק למשאבי אנוש, אך היום היא נוגעת לכל התחומים בחברה, IT, מתקנים, בריאות ובטיחות, ואפילו כספים ומשפטים. כל התחומים האלה, הם חלק מחוויית העובד, ולכן כולם צריכים להיות חלק מנושא חווית העובד ברחבי החברה.

מערך כללי של תוכניות ואסטרטגיות השומרים על העובדים פרודוקטיביים, בטוחים, טובים ומחוברים.


3. מנהיגות ממוקדת אנושיות - מנהלים צריכים להקשיב ולחשוב קודם על האנשים.

אנשים הם אלה המניעים את העסק, תהיו ההשראה שלהם, האמינו ביכולות שלהם, תעצימו אותם. זכרו שביצוע דורש חדשנות כל יום. תהיו פתוחים לאנשים עם רעיונות חדשים וביצועים מגוונים.


4. דגש על חווית עובד - נושא זה הפך למרחב, חשוב והוליסטי בקרב מנהלי משאבי אנוש. הוא קרא לזה מודל "תגובה רציפה", התמקדות במתן שירות ופעולות בכל תחומי משאבי אנוש וזאת ע"י סט שלם של כלים דיגיטליים משולבים. לדוגמא: מעבר מניהול מצבים לניהול ידע, התמקדות בפילוח העובדים, עיצוב חוויות דיגיטליות ומינוף עולם חדש של כלים לשירות עצמי כדי להקל על העבודה.


5. משאבי אנוש כ"מרכז חדשנות" - בשנת 2020, לאחר מאות שיחות עם אנשי ונשות משאבי אנוש מכל העולם, הוא הגיע למסקנה כי "אנשי משאבי אנוש הפכו להיות המחויבים, הנלהבים והיצירתיים ביותר בעולם". הוא טוען כי "מחלקת משאבי אנוש, אינם "ארגון אספקת שירותים" אלא "מרכז חדשנות" ". לא רק שעלינו לטפל באנשים, להפוך את העבודה לפשוטה ולעזור לחברה לצמוח - עלינו להקשיב, ליצור, להתנסות ולהסתגל.


"משאבי אנוש הם מקצוע נועז, חדשני ואצילי בבסיסו".


6. למאמר המלא מוזמנים להיכנס בקישור הבא:



Comentarios


bottom of page