top of page

אבחון נכון של הארגון, הוא המפתח להצלחת השינוי

הגעתי לארגון לפני כחודש, בשני כובעים מנהלת משאבי אנוש ויועצת ארגונית. הם גדלו בצורה מאוד מהירה והבינו שיש צורך באשת מקצוע בנושא המשאב האנושי בארגון. יש לציין שכבר בפגישה הראשונה, הרגשתי שהגעתי למקום עם מנכ"ל ומנהלים בכירים מדהימים שבאמת רוצים לעשות שינוי, ורוצים לעשות את זה נכון. פשוט מרגישים את זה...


במהלך החודש הראשון, הייתי בעיקר בכובע של יועצת ארגונית, עשיתי עבודת אבחון לארגון.


התחלתי בשיחות עם המנכ"ל והמנהלים הבכירים כדי להבין מה הציפיות שלהם ממני בתפקיד ולהסביר להם איך אני רואה את שני התפקידים מנקודת המבט שלי.


בנוסף, שוחחתי עם מנהלים ועובדים מכל המחלקות, כדי להבין איך הם מרגישים בארגון, אילו תהליכים עובדים טוב ואילו לא, מה היו רוצים לשפר ומה להשאיר? באילו מחלקות יש בעיות וקונפליקטים? האם הם רואים עתיד בארגון בו הם עובדים? ועוד שאלות אישיות וכלליות.


זה היה נראה כאילו העובדים והמנהלים חיכו שתגיע מישהי שתקשיב להם ותשמע אותם. חלק מהדברים שהם אמרו אוששו את מה שהרגשתי בפגישה הראשונה.


דברים שיש להשאיר: *יש הרגשת אמון והקשבה בין המנהל לעובד, *מרגישים גאווה בהתקדמות של תהליכים ופרויקטים במפעל *יש תמיד מענה והקשבה מההנהלה *הרגשה של משפחה, כבוד, התחשבות שיתוף ואכפתיות מצד ההנהלה, *הבעלים מדברים עם העובדים בגובה העיניים, *גאווה לעבוד כאן *מרגישים מחוייבות לארגון כאילו זה הבית שלנו ועוד. זה עשה לי טוב לשמוע את הדברים האלה, כי כאשר אלו הם פני הדברים ניתן לגשר ולפתור הכל.


בישיבת הנהלה בה הצגתי את הממצאים, המנכ"ל והמנהלים הבכירים התמלאו גאווה ושמחו שכך מרגישים העובדים שלהם ולי זה נתן ביטחון והרגשה טובה שהגעתי למקום כזה.


כמובן שעברנו אח"כ גם על הדברים שיש לשפר: * הרגשת מיצוי בתפקיד הקיים ורצון להתפתח, *חוסר תקשורת בין המחלקות, *תוכנית רווחה גדולה ועוד. גם כאן ההנהלה ביקשה לרדת לפרטים.


יש מספר גורמים שישפיעו על הצלחת התהליך: *הסגנון הניהולי בארגון - אם הארגון לומד ורוצה שינוי, זה יצליח, *תמיכת ההנהלה הבכירה - עד כמה ההנהלה הבכירה שהביאה אותי לעשות את השינוי תשתף פעולה ו- *מוכנות ויכולת של הארגון להשתנות - בדיקה איך הארגון התנהג בשינוי של תהליכים או שיטות עבודה?


את מה שעובד נשאיר ועל מה שיש לשפר נעבוד יחד, נחזק את השדרה הניהולית, נשפר את התקשורת בין המחלקות השונות, נטפל בפיתוח הצוותים, נשפר תהליכי עבודה ועוד.


אעשה זאת בעזרת סדנאות והדרכות קבוצתיות, אימון אישי, בד"כ למנהלים, אימון וליווי מנהלים וכמובן התערבות תהליכית.


שמחה להיות חלק מהארגון הזה, מצפה לי עבודה רבה, אך מהנה, אוהבת לעבוד עם אנשים, ללוות אותם ולעשות קסמים.


מבטיחה לעדכן בהמשך...

bottom of page