top of page

ניהול קריירה, לא רק באחריות העובדים🕵️‍♀️



👩‍🌾 קריירה היא מגוון התפקידים שאדם עובר בחייו.


כשמעלים את נושא ניהול הקריירה, רבים נוטים לחשוב כי האחריות של ניהול הקריירה היא של העובדים בלבד. בעולם החדש של הארגונים, גם לנו מנהלי משאבי אנוש ומנהלי הדרכה בארגון, יש תפקיד מאוד חשוב בקידום הקריירה שלהם. ברגע שאנו מטפלים בניהול הקריירה שלהם זהו מצב של win-win.


בחיי העבודה המשתנים במהירות של היום, העובדים זקוקים למשאבים לניהול הקריירה שלהם ולהרגשה בטוחה ומוטיבציה, אותם יכול הארגון לספק להם. הם זקוקים לאמון ביכולת שלהם וזאת מאחר והם מתמודדים עם מצבים משתנים, סביבה שהולכת ונהיית בלתי צפויה וצורך לשלוט על יכולת התעסוקה שלהם.


מעסיקים רבים בארגונים של היום מבינים כי זה חשוב ואפשרי לשפר את ניהול הקריירה של העובדים באמצעות פיתוח מוכנות ויכולות הקשורות להגדרת מטרות קריירה והישגים. אסטרטגיות תעסוקה גמישות, יכולת תעסוקה וחוסן הקריירה הפכו למטרות חשובות לניהול הקריירה.


כמעסיקים עלינו להקפיד לא לדחוף אנשים שאינם מתאימים לתפקידי ניהול, לא כל עובד יראה בניהול סוג של קידום, במיוחד מי שמחובר יותר לצד המקצועי והפרקטי ופחות מחובר לאנשים. יש שני תנאים חשובים שצריכים להתקיים בניהול: כבוד הדדי ואמון ותקשורת (שקיפות).


חשוב שנזכור כי קריירה לא חייבת להיות אנכית (בעיקר בארגונים היררכיים) אלא יכולה להיות גם שינוי בתפקיד ללא שינוי בשכר או בתנאים. היום אנו מנהלים קריירה לאורך 45 שנה, לא פורשים בגיל מוקדם. אנו כמעסיקים צריכים להסתכל על על מגוון התפקידים של העובד, לאו דווקא כמה הוא עלה למעלה בסולם התפקידים.



תפקידינו במחלקות משאבי אנוש/הדרכה לדאוג לניהול מסלולי קידום ופיתוח אישי, השתלמויות, הכשרות, הדרכות, קידום וניוד פנימי ומתן כלים לשיפור מיומנויות שתביא לשדרה יציבה ויצירתית של מנהלים בכירים ומנהלי ביניים.


נעשה זאת ע"י ביצוע תהליך של משוב/הערכת עובדים שיבדוק את שביעות רצונם לגבי התפתחות הקריירה שלהם.


👩‍⚖️ גם על העובדים לקחת אחריות בנושא פיתוח הקריירה שלהם, חשוב שיהיו מסתגלים ויוזמים.


לעובדים בעלי מוטיבציה שישכילו לנהל את הקריירה שלהם יהיה את הביטחון, המיומנויות, הידע והנכונות הרגשית להתמודד עם חוסר וודאות ושינויים בהם ייתקלו במהלך תהליך ניהול הקריירה. על העובדים יהיה לתכנן תוכניות, לקבוע מטרות, לשאוף לשפר את עתידם ולהעריך את האפשרויות והמיומנויות שלהם בהשגת מטרות אלה.


בניהול קריירה על העובדים לשים דגש על מהן נקודות החוזק האישיות ותחומי העניין שלהם בקריירה, מציאת אמצעים ודרכים לעיצוב התפקיד בקריירה, להבין מהו הרצון העצמי, לחפש אחר אפשרויות ללמידת התנסויות מגוונות בעבודה ולמידת אסרטיביות ביחסים חברתיים בעבודה.


🎈 מה חסר לך בניהול הקריירה שלך? מוזמן.ת לשתף בתגובות או בפרטי.

bottom of page