top of page

ללמוד לשחרר כשלא הולך - צריך שניים לטנגו

בד"כ אנחנו אוהבים מפרסמים ברשתות בעיקר את ההצלחות שלנו.


אבל בחיים כמו בחיים לא הכל מצליח והולך בצורה חלקה. כמה שנתאמץ, נשקיע ונעשה הכל בצורה הטובה ביותר, זה לא צולח. אנחנו לומדים גם מהדברים הפחות מוצלחים בחיינו אם לא יותר.


אנחנו כיועצים יודעים מה התהליך הרצוי, הדרך והתוצאה אותה אנחנו שואפים להשיג.




בעשור האחרון, הקמתי במספר ארגונים את תשתית מחלקת מש"א מאפס, בתור מנהלת מש"א יחידה. ארגונים קטנים עד בינוניים שהגיעו למסקנה שהגיע הזמן להשקיע בהון האנושי, מנכ"לים אמיצים שהבינו שהגיע הזמן להתקדם, לקחו החלטה להפוך את הארגון למקום בו העובדים והמנהלים מרגישים ורואים שחושבים עליהם ודואגים להם ולרווחתם. עובדה שבהכרח משפיעה גם על התפוקות ועל העסק.


היום שחררתי לקוח שלא היה בשל לתהליך של הקמת מחלקת מש"א בארגון. זה לא הצליח בגלל מספר סיבות ביניהם: אופי הארגון, רמת המעורבות ושיתוף הפעולה של המנהלים הבכירים, הערכים של הארגון, המוכנות שלו לעשות שינוי ולאמץ תהליכים חדשים ועוד. כמו שהמשפט אומר צריך שניים לטנגו.


זה היה מאוד קשה עבורי, כי מאוד חשוב לי להצליח ולהביא את הידע והניסיון שלי לארגון. מי שמכיר אותי יודע שאני לא אחת שמוותרת בקלות כאשר עולים קשיים, ההפך אני אוהבת אתגרים וברובם אני מצליחה.


עם האכזבה הגיעה הקלה מסוימת, החלטתי שאני משחררת לקוחות שלא מעוניינים או בשלים מספיק לעבור לשלב הבא ומנתבת את האנרגיה שלי ללקוחות שבאמת רוצים לעשות את השינוי ביחד איתי, בשיתוף פעולה והקשבה. אני נמצאת בשלב הדיוק של העסק שלי, בוחרת מה נכון ומתאים לי, בדיוק כמו שאני אומרת לא.נשים שאני מלווה בצמתים בקריירה שלהם (הסנדלר לא הולך יחף).


וזה מדהים, איך ששחררתי כבר הגיעו 2 הצעות ממנכ"ל ומנכ"לית שרוצים באמת לקדם את תחום מש"א וייעוץ ארגוני אצלם בארגון. כאלה שמעריכים את הידע והניסיון שאני מביאה איתי.


תהיו במקום המדויק לכם, במקום שבו יעריכו את מה שאתם מביאים, מקום שבו תוכלו להביא את היכולות והניסיון שלכם לביטוי בצורה הטובה ביותר, במקום שהצד השני באמת רוצה את השינוי, את התהליך, כי אז בוודאות זה יצליח.

bottom of page