top of page

10 מגמות משאבי אנוש משאבי אנוש שחייבים להכיר כדי לשמור על העובדים שלנו מאושרים בשנת 2022


📌9. אחריות חברתית - תיעדוף הטוב יביא יותר חיוביות לעולם.


כשאנחנו נכנסים לשנת 2022, הבעיות כמו שינויי אקלים, הידרדרות סביבתית, חלוקה לא שוויונית של סחורות, צריכת יתר או שיטות עבודה לא אתיות התקבלו סוף סוף כנושאים חשובים בוויכוח המרכזי של עולם העסקים.


המגיפה, חוסר היציבות העולמית ולאחרונה המלחמה הנוכחית באוקראינה גרמו לנו להבין עד כמה שברירית הסביבה בה אנו חיים, וכמה מהר ובאופן בלתי הפיך היא יכולה להיות.



בתגובה לכך אנשים רבים הגיעו למסקנה כי הם רוצים לעשות שינוי, גם אם הוא קטן, ואם זה קבוצתי הוא יכול להיות בעל השפעה משמעותית.


העובדה שרובנו מבלים את החלקים הגדולים יותר של חיינו בעבודה, הביאה להעלאת המודעות בנושא אחריות חברתית (CSR), שגדלה והופכת לאחת ממגמות התגמול הרלוונטיות ביותר השנה.


פיתוח אחריות חברתית רלוונטית לא רק יעזור לארגון לגבש חזון מאוחד ומגובש, הוא גם ישפיע בפועל על יכולת ההשפעה המקומית שלך.


ישנם שלושה תחומים עיקריים של אחריות חברתית, אם כי לאחרונה הם יותר ויותר השתלבו זה בזה :


✅ איכות הסביבה - חברות ידידותיות לסביבה יבבחרו להתמקד בהפחתת פליטת גזי חממה, זיהום ופסולת. לאחרונה הודיעה מיקרוסופט להיות שלילית בפליטת פחמן עד 2030 .



בנוסף עבודה עם ספקים שמשתמשים במקורות אנרגיה חלופיים, מייצרים חומרים ברי קיימא, או מתמקדים בתוכניות מיחזור כלל החברה. לדוגמה, Alexandra K, חברה המייצרת תיקים ואביזרים, משתמשת רק בטקסטיל חדשני טבעוני העשויים מעור ענבים, תירס או אננס.


✅ סוציו-אקונומי - מטרתו לספק תגמול הוגן ויחס עבודה אתי לעובדים ללא קשר למיקומם, טיפוח חדשנות פתוחה וכן תקני DEI (גיוון, שוויון והכללה).


הרעיון המרכזי הוא לתת עדיפות לעשיית טוב, לא רק להרוויח כסף.

בדרך זו, חברה עשויה להנהיג שיטות עסקיות הוגנות בכל רמות התפקידים, כגון קביעת שכר מינימום גבוה יותר, חופשה בתשלום ממושכת יותר או גיוס עובדים בקבוצות שאינן מיוצגות באופן מסורתי.


✅ פילנתרופיה - התנדבות בזמן העבודה או גיוס כספים שנתי, מתן חסות בשילוב עם פעילויות גיבוש צוות המתואמות עם ערכי החברה ומשקפות את התשוקות של העובדים או מביאות תועלת בצורה ישירה לקהילות המקומיות.


הפעילויות יכולות להיות, תמיכה במפעלי תרומות מקומיים ועד לתרומת אחוז מסוים מרווחי החברה.


כל ארגון יכול להתחיל בקנה מידה קטן, לעבוד עם קהילות שכונתיות באמצעות התנדבות או גיוס כספים למען מטרה מקומית שאיתה העובדים שלך יכולים להזדהות.


בדרך זו, נשיג מספר מטרות: השפעה לטובה על הסביבה המקומית, מה שבהכרח יהיה לבסיס חזק לבניית צוות, חיבור של העובדים סביב מטרה נעלה שאיתה הם יכולים להזדהות, טיפוח שביעות הרצון הכללית של העובדים ושימור לטווח ארוך.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

האם אתם מכורים לעבודה?

לסרטון הזה נחשפתי במהלך לימודי הנחיית קבוצות אותו אני לומדת ובמהלכו ממש דמעתי מעצב. ✅ ההגדרה היבשה של התמכרות היא: התניה בלתי נשלטת לחזור על פעולה גם אם נוגדת את רצון בעליה. היא תופעה של שימוש חוזר בכ

bottom of page