top of page

כשאתה דואג לעובדים שלך הם דואגים לחברה שלך

רוצה לשתף אתכם במחקר שקראתי בנושא "חוויית עובד" שערך ג'וש ברסין בינואר השנה. המחקר נערך בקרב 982 חברות בו הם נשאלו על 90 פרקטיקות הקשורות לחווית עובדים, כולל עיצוב תפקידים, ניהול, עיצוב מקום עבודה, בריאות ורווחה, אפשרויות צמיחה, טכנולוגיה ושירותים.


מטרות המחקר היו:

1. ליצור הגדרה ברורה של המונח "חוויית עובד". 2. לכמת, מדוע "חוויית עובד" חשובה לארגוני משאבי אנוש ומובילי עסקים. 3. לזהות מהן שיטות העבודה בעלות ההשפעה המשמעותית ביותר על חוויית העובד. 4. להציע הדרכה ספציפית כיצד ארגונים יכולים לשפר את חוויות העובדים ולהשיג מצוינות.


מבין שלל הממצאים שעלו במחקר בלטו שניים:

יש חשיבות רבה לתקשורת קבועה ושקופה של ההנהלה, טיפול בעובדים, דגש על יושרה ואמפתיה ברחבי הארגון, שליחות חברתית מוגדרת היטב ותרבות המטפחת תחושת שייכות והכלה בקרב כל העובדים.


השימוש בטכנולוגיה הוא קריטי ליצירה ולקיום חוויות עובדים חיוביות. ללא הטכנולוגיה הנכונה, חברות לא יכולות לקבל תובנות לגבי המצב הנפשי-גופני של העובדים, לספק חוויות אישיות ורלוונטיות לעבודה והזדמנויות פיתוח, או לתמוך בעובדים בקנה מידה גדול.

כפי שרואים בטבלה רוב הפרקטיקות החשובות הן סביב התרבות הארגונית. ויש לכך מספר סיבות: 1. בשוק התחרותי של היום, עובדים מסתכלים סביב. הם מחפשים מעסיקים אמפתיים, אכפתיים ואחראיים. 2. לחץ בעבודה, מעל 46% מהעובדים הצעירים יותר אומרים שהם מרגישים לחוצים "כל הזמן", וכמעט מחצית מצהירים כי המעסיק שלהם "לא עשה דבר" כדי לעזור להם. 3. סוגיית השייכות, כמעט רבע מהעובדים מרגישים שהמעסיק שלהם הפלה אותם אישית. ואחד מכל חמישה מרגיש שמופלה באופן אישי "כל הזמן" בגלל היבט כלשהו ברקע שלהם.


אז לפני שאנחנו פשוט מעלים שכר או מוסיפים הטבות כדי לשמח את העובדים, עלינו להתמקד בליבה. עובדים רוצים תחושת מטרה ושליחות מהמעסיק שלהם. * הם רוצים לסמוך על מנהיגיהם ומוסדותיהם. * הם רוצים להרגיש שהם שייכים ושהצוות שלהם ידאג להם. * הם רוצים שיתייחסו אליהם בהגינות, תוך כיבוד הייחודיות שלהם וזהותם כאדם. * הם רוצים לראות את החברה משקיעה בשכר, בצמיחה ובהתקדמות שלה.


אנשים לא יכולים להצליח בעבודה אם הם לא פורחים בחייהם. תחומי ניהול כמו הערכה (אמירת תודה לאנשים), גמישות (לתת לאנשים לעבוד איפה ואיך הם מעדיפים), להתמקד (לא לבקש מאנשים לעשות יותר מדי דברים בבת אחת) ומרחב (לתת לאנשים לקחת חופש), הם חיוניים ל"חווית עובד" טובה.


כאשר שביעות רצון העובדים גבוהה, שביעות רצון הלקוחות והצמיחה פיננסית עולים בהתאמה.


העובדים "הם" החברה שלך, כך שככל שהם יותר פרודוקטיביים ומעורבים כך החברה שלך תצמח מהר יותר.

bottom of page